22 Ağustos 2011 Pazartesi

Bilmenizde fayda var.


İlk filmimi izlemeye ve yazısını yazmaya başlamadan önce, gelecek günler/haftalar/aylar/yıllarda okuyacağınız film yazılarını kimin yazdığını bilmek istersiniz diye düşündüm.

Şöyle ki...

İyi bir sinema izleyicisi değilim. (öyle vasatım ki sinema izleyicisi mi yoksa film izleyicisi mi demeliyim, bundan bile emin değilim)

Çok sık sinemaya gitmiyorum, buna sebep olarak da çok yoğunum diye mazeretler uyduruyorum.

Film izleyeceğim zaman genelde okulun kütüphanesinde yer alan multimedya koleksiyonundan faydalanıyorum. (gerçekten çok zengin ve DVDlerin yanısıra, eski videolara-kasetlere- ulaşmak da mümkün. Videoyu nereden izleyeceksin derseniz, video kasetleri oynatan cihazlardan var kütüphanede)

Sürekli takip ettiğim bir yerli dizi yok.

Yabancı diziler konusunda pek de fena değilim.

Dizi konusunda birçoğunuz gibi filmlerde olduğumdan daha iyi olduğumu söyleyebilirim.

Filmlerini takip ettiğim bir yönetmen yok. Yönetmenleri tanıdığımı, bu konuda bilgili olduğumu söyleyemem.

DVD satın alma gibi bir alışkanlığım yok.

Sıkılırsam filmleri yarıda bırakabilirim, sinemadan çıkabilirim.

Fakat,

Bu konuda gerçekten çok hevesli ve meraklıyım.

Genelde kimsenin dikkat etmediklerini görebilirim, edebiyat ya da sanatın diğer dallarıyla bağlantıları kurabilirim. En azından bundan sonra böyle yapmayı planlıyorum.

Entelektüel kimliğime toz konacak diye sevmediğim bir şey göklere çıkarmam.

Filmlerde anlamadığım kısımları, "Bu ne ki şimdi?" diye açık açık belirtirim.

Bir filmi başından sonuna anlamadığım zamanlar olur. (bkz. Inception)

Tüm bunlara rağmen, izlediğim filmler üzerine yazacaklarımı okumak isterseniz çok sevinirim (: Belki size sinema terimleri ile dolu entelektüel yazılar yazamam ama çok eğleneceğimizden eminim!

En kısa sürede görüşmek üzere..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder